Hellsing-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Yleistä keskustelua roolipeleistä

Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Simo Syyskuu 10th 2010, 13:32

Tarkoituksena siis keskustella roolipeleistä, niiden normeista ja siitä, kuinka ne tehdään hyvin pelattaviksi, jotta kukaan pelaajista ei syrjiytyisi jonkun niskan alle.

Hyvän roolipelin luomiseen tarvitaan ensinnäkin kokeneet pelaajat ja kaiken lisäksi hyvän serverin, jossa roolipeliä olisi hyvää pitää pystyssä.

Mistäköhän me voimme keskustella tänään?
Anonymous
Simo
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Syyskuu 11th 2010, 21:03

Tämä on hyvä aihe. Bravo!
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Jussi Lokakuu 17th 2010, 17:00

Heru. Parasta on kyllä se, että me edes jonkun verran keskusteltaisiin siitä.

Nyt olisi aika puhua kliseeistä.

Minä olen sitä mieltä, että moni pelaaja suostuu olemaan ainutlaatuinen, jos on korkeassa asemassa ja moni olisi sellaiselle kateellinen, mutta...mutta... Netistä löytyy sellaistakin porukkaa, joka ei piittaakaan roolipelien säännöistä paljoakaan vaikka niitä noudattaessaan, vaan tekee juuri sen "ärsyttävän puolen", kritisoinnin/palautekierron. Tuollaiset ihmiset ovat harvinaisia tapauksia. He ovat uteliaita kyllä. On onni roolipeleille, jos tuollaisia sattuu omasta foorumista löytymään. Grin

En ole törmännyt tuollaisiin seikkailessani netissä, vaikka kuinka kiinnostaisi hyvin niitä jäljittää. Yhden vain tunnen. Ja se on jo täällä johtoportaidemme seassa...

Mitä mieltä te olette? Tarvitsevatko ihmiset tasa-arvoa netissäkin, ettei admineita ja niiden vahvuuksia kiusata paljoakaan? Smile (Enpä tiedä, mistä puhun...Taisin taas keksiä jotain itsekseni pikkuveljen roikkuessa kaulassani... -.-'')
Anonymous
Jussi
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Lokakuu 17th 2010, 17:42

Kyllä sitä tasa-arvoa tarvitaan! Ei näin, jos adminit saavat ahmia "hyvät" hahmot itselleen ja tekee niistä vaikkapa Teräsmiehiä. Ei olisi suinkaan reilu maailma sitten roolipeliä pelatessaan. Shocked
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Jussi Lokakuu 17th 2010, 17:51

Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Kyllä sitä tasa-arvoa tarvitaan! Ei näin, jos adminit saavat ahmia "hyvät" hahmot itselleen ja tekee niistä vaikkapa Teräsmiehiä. Ei olisi suinkaan reilu maailma sitten roolipeliä pelatessaan. Shocked
Minulla on sentään omaperäinen hahmo, eikä mikään Teräsmies. Grin

Joku päivä kyllä tuli naurattua siitä, että Integra oli kyllä yhdessä pelityksessä niin Teräsnainen, että kyllä sitten emme olisi nauranneet täydellä teholla. Razz Varsinkin se kohta, joka varmaan menee pelaajan kurkusta itsessään vies kovat naurut naamalle.

"Eläköön Britannia!" onkin repliikki, joka hyvin korostaa hahmon uskollisuutta monarkialle, mutta myös tekee siitä uliluonnollisen hassun. On naurettavaa, että hölmöjään huutelevia hahmoja heitetään syrjään englanninkielisissö roolipeleissä, joissa ei ole lainkaan maukasta huumoria. Vitsijen poisto tekeekin sellaisista roolipeleistä tylsän. Integra onkin hyvä esimerkki tasapainotteisesta hahmosta, jolla on luonnetta ja huumoria kasassa samaan aikaan. Hän ei ole lainkaan kenenkään sekoituskaan vaan erillinen persoona, jona nykyään Herua tunnemme. (Anteeksi, jos loukkaannut Heru).

Hahmoilla on siis hyvä omistaa luonnetta, mutta valmiille hahmolle tarvitaan varsinkin hyvä pelaaja. Omien hahmojen luonti on helppoa, mutta vaikein puoli silti se, että hahmon luonnetta pyritään pitämään "tasapainoisena" ja vähemmän hölmönä. Tietenkin kukaa ei pidä hahmosta, joka tulee ja sanoo: "Moi! Haluutsä olla mun kaveri? Olet ihana." Joo kukaan ei sellaista halua...
Anonymous
Jussi
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Lokakuu 17th 2010, 17:53

Jo heti minusta esimerkki? Embarassed

Tietenkin. Jos tuntee hahmon kasvoista ja sydämestään, pystyy erittäin hyvin "ohjaamaan" sitä mielensä mukaan. Gary/Mary jutuista, olen kyllä sinun kanssasi samaa mieltä Ryuu. Ne tarvitsevat paljon rajoituksia ja hermotukkeja. Twisted Evil
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Simo Lokakuu 18th 2010, 16:22

Suuret rajoitteet vievät oikeastaan roolipelaajilta kiinnostuksen ja hahmot ovat usein liian tylsiä ja "Ai jaa. Sellaista"- tyyppisiä. Mutta jos oikeasti haluaa säilyttää rajoitteet, eikös pitänyt antaa edes mahdollisuuksia pelaajille saavuttamaan päämääränsä? Voidaan kyllä myöntää, että ulkomaailmassa (kaukana Suomesta) on liian tiukat otteet ja pelaajat toimivat lähinnä orjina, heidän on vaikea myöntää mielipiteensä perille ennen bännivasaran iskua. Sananvapautta ei vain ole kuin rajoitettuna.

Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä". Rolling Eyes
Anonymous
Simo
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Lokakuu 18th 2010, 16:26

Alucard kirjoitti:
Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä". Rolling Eyes
Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä". Cool
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Simo Lokakuu 18th 2010, 16:36

Integra F.W. Hellsing kirjoitti:
Alucard kirjoitti:
Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä". Rolling Eyes
Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä". Cool
Kovia sanoja meidän johtajalta. Shocked

Onpa sinulla iso suu! *tökkii Herua kepillä* Razz Hän kyllä osaa puhua...
Anonymous
Simo
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Lokakuu 18th 2010, 16:44

Alucard kirjoitti:
Integra F.W. Hellsing kirjoitti:
Alucard kirjoitti:
Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä". Rolling Eyes
Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä". Cool
Kovia sanoja meidän johtajalta. Shocked

Onpa sinulla iso suu! *tökkii Herua kepillä* Razz Hän kyllä osaa puhua...
Kyllä. Minulla on iso suu. Repikää te siitä. xD

Venäläisissä roolipeleissä olen juuri huomannut, että säännöt ovat niukemmat ja sarjaa fanittaville roolipelaajille annetaan hyvin ripeästi mahdollisuus käyttää luovuuttaan, kunhan hahmosta ei tulisi yhtä mahtavaa kuin Alucard. Rajoitteeksi toimii vain se, että kukaan ei olisi kyseistä hemmoa vahvempi, mutta taistelut useinkin kääntyvätkin niihin yllättäviin seikkoihin.

Joskus olen tutkaillut vanhaa venäläistä Hellsing Universen roolipeliä ja nauroin vatsa kippurassa, kun Integralla oli 4 pelaajaa ja kaiken lisäksi se joutui aina jonnekin pahaan paikkaan. Pelikin ehti kaatua, kun juuri huomasin hänen lymyilevän erään mafian kartanossa frakki päällään. Grin Luovuus on kyllä venäläisillä selvästi esillä yhtä paljon kuin meillä suomalaisilla, paitsi, että Suomessa meillä on yleensä juuri niitä lärräreitä roolipelejä, joissa ei edes bännejä tunneta ja foorumit ovat täynnä tuplaposteja. Venäläisillä pääasiassa oikeastaan menee hyvin. Ajattelin just kokeilla yhtä Hellsing-roolipeliä, jotta oppisin kyseistä kieltä kirjoittamaan yhtä puhtaaksi kuin puhun. (Joo joo. Tiedätte kyllä. Osaan puhua venäjää.) Grin
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Ereth Gus Lokakuu 20th 2010, 18:09

Integra F.W. Hellsing kirjoitti:
Alucard kirjoitti:
Integra F.W. Hellsing kirjoitti:
Alucard kirjoitti:
Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä". :roll:
Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä". 8)
Kovia sanoja meidän johtajalta. :shock:

Onpa sinulla iso suu! *tökkii Herua kepillä* :P Hän kyllä osaa puhua...
Kyllä. Minulla on iso suu. Repikää te siitä. xD

Teillä on kivat keskustelut ~ *virn*

Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Joskus olen tutkaillut vanhaa venäläistä Hellsing Universen roolipeliä ja nauroin vatsa kippurassa, kun Integralla oli 4 pelaajaa ja kaiken lisäksi se joutui aina jonnekin pahaan paikkaan.

.. Enkä yhtään revennyt~ >ww< Vaikken ole itse tällaisiin tapauksiin löydä ihan heti (juu-u, en seuraa ulkomaalaisia roolipelejä) niin uskon, että tuo Integralla neljä pelaajaa- tekniikka on.. Mielenkiintoista luettavaa 8''D
Ereth Gus
Ereth Gus
Vamppi, vomppi ja siivousmoppi~

Viestien lukumäärä : 334
Join date : 14.07.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Lahti

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Yleistä keskustelua roolipeleistä Left_bar_bleue0/5Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Marraskuu 15th 2010, 20:27

Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Grin Kivoja nämä venäläiset ovat. Cool
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Jussi Marraskuu 21st 2010, 19:25

Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Grin Kivoja nämä venäläiset ovat. Cool
Kivat sinulle, kun nyt voit olla periaatteessa melkein kaikissa roolipeleissä mukana? Miten tämä jenkkiläinen rope sitten? Annettiinko sinulle bännit siellä vai? Heh heh
Anonymous
Jussi
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Vieraili Marraskuu 21st 2010, 19:30

Ryuu Nagasaki kirjoitti:
Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Grin Kivoja nämä venäläiset ovat. Cool
Kivat sinulle, kun nyt voit olla periaatteessa melkein kaikissa roolipeleissä mukana? Miten tämä jenkkiläinen rope sitten? Annettiinko sinulle bännit siellä vai? Heh heh
Kyllä minulle ne bännit heitti. Nyt kun olen hetken katsellut paikkoja siellä, niin adminit ja modeaattorit vaihdettiin siellä ja siellä oleva vampyyri-Tegra muuttuikin takaisin ihmiseksi (Mitä hemoa? Suuttuiko se minulle siitä, että en tätä hahmosta suvainnut, vai?). Taisin lähdettyäni sieltä aiheuttaa hässinkiä, johon väliin jäikin saksalainen ystäväni.

Ajattelin ehkä uudestaan kokeilla menemään sinne, mutta vain toisella hahmolla, koska kuitenkin Masse poistettiin sieltä ja niin edelleen. Teenkin hahmon englanninkielisen roolipelin sääntöjen mukaan. Nyt kun siellä ei enää olla niin yybereitä. Razz Sen vielä katsoakin... Varmaan saksalainen ystävänikin olisi iloinen siitä, että olen jälleen kuvioissa... Grin
Anonymous
Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Simo Marraskuu 21st 2010, 19:33

Integra F.W. Hellsing kirjoitti:
Ryuu Nagasaki kirjoitti:
Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Grin Kivoja nämä venäläiset ovat. Cool
Kivat sinulle, kun nyt voit olla periaatteessa melkein kaikissa roolipeleissä mukana? Miten tämä jenkkiläinen rope sitten? Annettiinko sinulle bännit siellä vai? Heh heh
Kyllä minulle ne bännit heitti. Nyt kun olen hetken katsellut paikkoja siellä, niin adminit ja modeaattorit vaihdettiin siellä ja siellä oleva vampyyri-Tegra muuttuikin takaisin ihmiseksi (Mitä hemoa? Suuttuiko se minulle siitä, että en tätä hahmosta suvainnut, vai?). Taisin lähdettyäni sieltä aiheuttaa hässinkiä, johon väliin jäikin saksalainen ystäväni.

Ajattelin ehkä uudestaan kokeilla menemään sinne, mutta vain toisella hahmolla, koska kuitenkin Masse poistettiin sieltä ja niin edelleen. Teenkin hahmon englanninkielisen roolipelin sääntöjen mukaan. Nyt kun siellä ei enää olla niin yybereitä. Razz Sen vielä katsoakin... Varmaan saksalainen ystävänikin olisi iloinen siitä, että olen jälleen kuvioissa... Grin
Toivottavasti he oppivat sen, että olet tosikko. Rolling Eyes
Anonymous
Simo
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Heru Helmikuu 15th 2011, 15:18

Minä olen tosikko! lol!
Anonymous
Heru
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Yleistä keskustelua roolipeleistä Empty Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa