Hellsing-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paskamyrskyä fandomissa

2 posters

Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Kesäkuu 17th 2012, 23:22

Eli tervetuloa kaikenlainen keskustelu Hellsing-fandomista.

Minulle on ihan tuttua se, että OC-hahmoja haukutaan ja parituksia kritisoidaan, mutta sehän on vain fandom. Hellsing-fanit ovat tosiaan jakautuneet ryhmiksi ja kukin heistä fanittaa samaa aihetta ja kohdetta: itse kuulun niihin luoviin mutta harvemmin tunnetuimpiin roolipelaajiin mutta eniten minua tunnetaan Darktegran luojana. Miksiköhän? OC-hahmoa haukutaan ulkonäön takia ja sitten piiloudutaan vastalauseideni jälken. Hyvin ironista, että fanien luomat hahmot on huonommalla sijalla vaan siksi koska pääjehut luulevat olevansa näitä sarjan tärkeitä hahmoja kuten Integra tai vaikkapa Alucard.

Joka tapauksessa on tästä hauskaa keskustella. ^^ Miten hahmoja tuomitaan? Miten niitä luodaan? Mikä on itseasiassa koko tämä fandom? Siitä siis keskustellaan.
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Kesäkuu 18th 2012, 08:23

Olen itsekin törmännyt tähän ilmiöön varmaan jokaisen tietäväni sarjan fandomeissa ja -fictioneissa. (esimerkiksi Dragonballin Vegeta on fandomien kirjoittajien suosikkikohde). Itselläni on Hellsing fandom, missä olen parittanut canonhahmoja OC-hahmojen kanssa, mutten uskalla oikein julkaista sitä. Miksi? No, Herun mainitsemien syiden takia. Olen huono kestämään kritiikkiä.

Eksyin aiheesta. Ei minun mielestäni fandomparitukset, oli kyseessä sitten IntegraXAlucard tai canonhahmoXOC-hahmo, ole mitään vikaa. Vaikka itse en olisi tarinan puikoissa. MUTTA, minun mielipiteeni oli kaikessa ontuvuudessaan tuossa.
Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Kesäkuu 18th 2012, 17:50

Tässä pari päivää törmäsin ryhmään, joka täynnä elitistejä. Nämä elitistit tuomitsevat OC-hahmoja rikoksista, mitä oikeastaan ne eivät ole aiheuttaneet. Nämä blogin ylläpitäjät itse pöllivät kuvia ja giffejä käyttöönsä täten myös solvaavat OC-hahmoja sen sijaan että he auttavat OC-luojia tekemään hahmon "oikealla" tavalla.

Kylläpä minulle lensi siitä naurut. Varsinkin se että miten ne kaiken tämän kirjoitti "huonolla" englannilla. He sekoittivat kritiikin solvaukseen, että jäi huvittavaksi seurata ihmisten välistä kinaa siellä blogissa. Ollaanpas nykyään niin tyhmiä, varsinkin 13-15 vuotiaksi faneiksi. Kukkuu, roikuin sarjan kimpussa hitusen pitempään xD
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Kesäkuu 19th 2012, 11:26

Kuulostaa mielenkiintoiselta...

No ei kuulosta ainakaan kovinkaan hyvältä. Jokainen ihminen on varmasti luonut päänsä sisällä edes yhden OC-hahmon vivahteen. Vaikka sitä ei juuri myöntäisi. Mie ainakin ajattelen näin.
Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Kesäkuu 19th 2012, 17:46

Apollo kirjoitti:No ei kuulosta ainakaan kovinkaan hyvältä. Jokainen ihminen on varmasti luonut päänsä sisällä edes yhden OC-hahmon vivahteen. Vaikka sitä ei juuri myöntäisi. Mie ainakin ajattelen näin.
Ja sitten väitetään että osataan pelata Integralla ja Alucardilla niin että niillä olisi romanttinen suhde x'DDD Hyi helvetti!

Yleensä ne OC-hahmot on todella huonossa asemassa siksi koska niistä ei hirveämmin tiedetä mitään ja sitten niitä ruvetaan tuomitsemaan. Siksi sitten joku hölmö haluaa olla Integra tai Alucard, koska OC-hahmoa ei osata luoda tässä tapauksessa. Omat OC-hahmoni ovat samaa pohjaa muista anime-manga hahmoista vaikka ulkoisesti ne muisuttaa usein Integraa, sillä pidän siitä hiustyylistä (onhan Final Fantasyn Sephirothilla semmoiset hiukset ja moni muu hahmokin omistaa sellaiset) ja erikoisen värisen silmät on kivoja, mutta toisin hahmon persoona, elämä ja tyyli ei omaa mitään yhteistä näiden kanssa vaan on pikemminkin aivan jotain muuta. Itse pidän OC-hahmoja mielenkiintoisina sillä niille voi rakentaa todella mielenkiintoinen tarina ympärille olkoon canoneita mukana tai ei. Luovuus on juuri sen OC-hahmon tärkein osa.
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Kesäkuu 20th 2012, 13:46

Integra Hellsing kirjoitti:Luovuus on juuri sen OC-hahmon tärkein osa.

No tuo varmasti tulee pelastamaan useammankin hepun päivän. Rose

Usein miten OC-hahmot perustuvat juuri oikeisiin mangahahmoihin. OC-hahmoista voi tehdä oman tarinansa. Joskus se jopa toimii. Tuskin yksikään mangaka olisi kieltänyt OC-hahmoja, sillä useihan OC-hahmoista omien hahmojen kehittäminen lähtee.

Vai mitä sanoo muut?
Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Kesäkuu 20th 2012, 14:11

Apollo kirjoitti:
Integra Hellsing kirjoitti:Luovuus on juuri sen OC-hahmon tärkein osa.

No tuo varmasti tulee pelastamaan useammankin hepun päivän. Rose
Ulkonäön ei ole pakko olla sen erityisempi, sillä onhan Hiranokin piirtänyt jatkuvasti rillipäisiä hahmoja eikä siitä valitettu. Itse ainakin keskityn hahmon luonteenrakenteeseen ja menneisyyteen.

Komppaan tämän ajatuksen kanssa. Se on kyllä totta, vaikka moni ihminen ei osaa sellaisia hyväksyä ainakin elititstimäiset jenkkiläiset roolipelaajat kokoajan uikuttavat siitä että niiden hemmojen "joita he eivät tunne" hahmot muistuttavat toisiaan anime-, manga- tai videpelihahmoa ihan ulkonäöltään tai nimeltään, mutta kaverien hyväksyminen ei näytä ollenkaan ongelmalta.

Erinomaiset esimerkit mitä olen löytänyt Internetin syövereistä. (Lähinnä roolipeleihin liittyen)

Tässä esimerkiksi yhdellä heebolla on hahmonaan Takeo-niminen japanilainen hemmo, joka on periaatteessa täysin kopio alkuperäisestä Call of Dutyn hahmosta, Takeo Masakista. Nimi ja yhteys Japanin keisarilliseen armeijaan viittaa juuri tuohon alkuperäiseen hahmoon, joten luovutta tässä ei olla käytetty ollenkaan kuin vain muokattu menneisyys ja luonne (ja hemmo voi muutenkin käyttää mitä tahansa pyssyjä). Ihmettelen edelleenkin miksi tyyppi hyväksyttiin edes Milleniumin jäseneksi rotuopin takia. Ok, tietetään että alkuperäinen Masaki on tavallaan Richtofenin, sen yhden ryssän ja jenkin partneri, mutta silti, mitä hemoa se siellä Milleniumin joukoissa tekee xD

Kuitenkin on myös enemmän näitä retartisia hahmoja, joita itse olen kiinnostunut tutkimaan. Ok, missä on oikeastaan koko tämä maalaisjärki? Ollaan vaan greisejä ja siinä kaikki + omistetaan kivan näköiset voimat.

Se, että Hellsing oikeasti hyväksyisi Alucardin Victorian lisäksi muita vampyyreitä (ihmissudet kumminkin lasketaan ihmisiksi ilman sitä petollista muotoa) on kliseistä ja se että Millenium hyväksyy jotain japanilaisia on myös kliseistä ja epärealististä Hellsing-universumissa... ja erintoten se, että Vatikaanin järjestö XIII iscariot ottaisi joukkoonsa jotain randomeita kerettiläisiä vaikka se on heidän kirkkolakia vastaan. Tällaisten hahmojen puoluettomuus olisi ehkä se oikea vaihtoehto ja myös jonkinlainen raja niille voimille. Kukapa nyt oikeasti haluaisi tapella tyttöä vastaan joka on oikeastaan 88-vuotias vampyyri? Razz

Itse en näe tuollaisissa hahmoissa pelaajien vaivaa luoda niitä. Kaikki on pikemminkin vedetty hatusta ja heitetty tosta vain mukaan.
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Kesäkuu 22nd 2012, 16:23

Olen luonut kymmeniä OC-hahmoja, mutten ole ikinä ajatellut noita asioita sen erityisemmin.

Enpä keksi oikein sanottavaa, teit oikein tietosanakirjan OC-hahmojen luonnista, Heru. Razz
Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Kesäkuu 22nd 2012, 17:47

Itsekin tykkäsin tekemään kaikenlaisia randomeita hahmoja, mutta ei Hellsing-hahmoja toisin, mutta loppujen lopuksi päädyin ajatukseen että pelaan jokasessa ropessa yhdellä hahmolla paitsi koira-ropeissa suuremmalla joukolla sillä niillä on todella helppo pelata ja niihin foorumeita löytyy yllin kyllin.

Tuolta, ainakin osan "roskapuheista" löytää ja oletan, että sanojen mukaan kaverit ovat juuri tätä jenkkiläistä elitisti-poppoota, joka valittaa jatkuvasti ns. luovuudesta. Osa artikkeleista on hyviä, mutta osa kirjoitettu niin huonosti että en suosittele lukemaan niitä. Sivua on monta kertaa myös yritetty kaataa vain sen takia koska hemmot ohjeistamisen sijaan solvaavat hahmojen luojia. Itse olin mm. uhrina siinä kunnes vaihdoin hahmoni nimen ja siirsin tiedot Hirano-Serveriin, koska oikeasti vituttaa ylimääräinen kritiikki varsinkin elitismin puolelta.

Täytyy tosiaan harkita kirjoittaa kyseinen sanakirja englanniksi (kiitti ideasta, Apo ;3), koska otakun aivoilla saa mitä tahansa löydettyä. Videopelit, mangat ja animet on tiedossa, joten ei ole helppoa jos vertaa mielikuvituksella luotua hahmoa tai pikaisesti sutaistua hahmoa.
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Kesäkuu 27th 2012, 08:17

Miksiköhän ihmiset ovat niin ihmeellisiä olentoja, että ohjeistamisen sijaan tulee usein risut ja piikkilangat päälle? scratch

Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Heinäkuu 1st 2012, 21:54

Apollo kirjoitti:Miksiköhän ihmiset ovat niin ihmeellisiä olentoja, että ohjeistamisen sijaan tulee usein risut ja piikkilangat päälle? scratch

Sanon että tässä vaiheessa on paikalla hulluja elitistejä jotka olevinaan "tietää kaiken" Hellsing-sarjasta ja alkuperäisestä Draculasta, josta itse Hellsing on saanut vaikutteita. Huhuhu... Joskus pelottavia sellaisia.

Huvittavaa, että sellaisiakin on. Voisin itsekin antaa risuja ja ruusuja vaikka kuinka monesta OC-hahmosta ja niiden kokonaisuuksistaan, toisin minulle heti räjähdetään koska menen suoraan asiaan. Rolling Eyes
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Heinäkuu 6th 2012, 12:54

Integra Hellsing kirjoitti:
Voisin itsekin antaa risuja ja ruusuja vaikka kuinka monesta OC-hahmosta ja niiden kokonaisuuksistaan, toisin minulle heti räjähdetään koska menen suoraan asiaan. Rolling Eyes

Ihmiset ovat tässäkin kohtaan hyvin jänniä. Jotkut eivät kestä kritiikkiä, oli se kuinka rakentavaa tahansa, ja toiset repeävät haukuille.
Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  MHerushingu Heinäkuu 7th 2012, 22:44

Apollo kirjoitti:
Integra Hellsing kirjoitti:
Voisin itsekin antaa risuja ja ruusuja vaikka kuinka monesta OC-hahmosta ja niiden kokonaisuuksistaan, toisin minulle heti räjähdetään koska menen suoraan asiaan. Rolling Eyes

Ihmiset ovat tässäkin kohtaan hyvin jänniä. Jotkut eivät kestä kritiikkiä, oli se kuinka rakentavaa tahansa, ja toiset repeävät haukuille.
Aivan, itse olen näitä kritiikille repeävää porukkaa.
MHerushingu
MHerushingu
Admin

Viestien lukumäärä : 259
Join date : 26.05.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : [HELL]sinki

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Apollo Heinäkuu 19th 2012, 12:23

Itse olen jossain välimaastossa. Toisaalta kestän kritiikkiä, toisaalta en.
Apollo
Apollo
Lieutenant

Viestien lukumäärä : 364
Join date : 13.10.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Imatra

Tietoja minusta
Varoituspalkki:
Paskamyrskyä fandomissa Left_bar_bleue0/5Paskamyrskyä fandomissa Empty_bar_bleue  (0/5)

Takaisin alkuun Siirry alas

Paskamyrskyä fandomissa Empty Vs: Paskamyrskyä fandomissa

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa