Yleistä keskustelua roolipeleistä
Sivu 1 / 1
Yleistä keskustelua roolipeleistä
Tarkoituksena siis keskustella roolipeleistä, niiden normeista ja siitä, kuinka ne tehdään hyvin pelattaviksi, jotta kukaan pelaajista ei syrjiytyisi jonkun niskan alle.
Hyvän roolipelin luomiseen tarvitaan ensinnäkin kokeneet pelaajat ja kaiken lisäksi hyvän serverin, jossa roolipeliä olisi hyvää pitää pystyssä.
Mistäköhän me voimme keskustella tänään?
Hyvän roolipelin luomiseen tarvitaan ensinnäkin kokeneet pelaajat ja kaiken lisäksi hyvän serverin, jossa roolipeliä olisi hyvää pitää pystyssä.
Mistäköhän me voimme keskustella tänään?
Simo- Vierailija
Vs: Yleistä keskustelua roolipeleistä
Heru. Parasta on kyllä se, että me edes jonkun verran keskusteltaisiin siitä.
Nyt olisi aika puhua kliseeistä.
Minä olen sitä mieltä, että moni pelaaja suostuu olemaan ainutlaatuinen, jos on korkeassa asemassa ja moni olisi sellaiselle kateellinen, mutta...mutta... Netistä löytyy sellaistakin porukkaa, joka ei piittaakaan roolipelien säännöistä paljoakaan vaikka niitä noudattaessaan, vaan tekee juuri sen "ärsyttävän puolen", kritisoinnin/palautekierron. Tuollaiset ihmiset ovat harvinaisia tapauksia. He ovat uteliaita kyllä. On onni roolipeleille, jos tuollaisia sattuu omasta foorumista löytymään.
En ole törmännyt tuollaisiin seikkailessani netissä, vaikka kuinka kiinnostaisi hyvin niitä jäljittää. Yhden vain tunnen. Ja se on jo täällä johtoportaidemme seassa...
Mitä mieltä te olette? Tarvitsevatko ihmiset tasa-arvoa netissäkin, ettei admineita ja niiden vahvuuksia kiusata paljoakaan? (Enpä tiedä, mistä puhun...Taisin taas keksiä jotain itsekseni pikkuveljen roikkuessa kaulassani... -.-'')
Nyt olisi aika puhua kliseeistä.
Minä olen sitä mieltä, että moni pelaaja suostuu olemaan ainutlaatuinen, jos on korkeassa asemassa ja moni olisi sellaiselle kateellinen, mutta...mutta... Netistä löytyy sellaistakin porukkaa, joka ei piittaakaan roolipelien säännöistä paljoakaan vaikka niitä noudattaessaan, vaan tekee juuri sen "ärsyttävän puolen", kritisoinnin/palautekierron. Tuollaiset ihmiset ovat harvinaisia tapauksia. He ovat uteliaita kyllä. On onni roolipeleille, jos tuollaisia sattuu omasta foorumista löytymään.
En ole törmännyt tuollaisiin seikkailessani netissä, vaikka kuinka kiinnostaisi hyvin niitä jäljittää. Yhden vain tunnen. Ja se on jo täällä johtoportaidemme seassa...
Mitä mieltä te olette? Tarvitsevatko ihmiset tasa-arvoa netissäkin, ettei admineita ja niiden vahvuuksia kiusata paljoakaan? (Enpä tiedä, mistä puhun...Taisin taas keksiä jotain itsekseni pikkuveljen roikkuessa kaulassani... -.-'')
Jussi- Vierailija
Kyllä sitä tasa-arvoa tarvitaan! Ei näin, jos adminit saavat ahmia "hyvät" hahmot itselleen ja tekee niistä vaikkapa Teräsmiehiä. Ei olisi suinkaan reilu maailma sitten roolipeliä pelatessaan.
Heru- Vierailija
Minulla on sentään omaperäinen hahmo, eikä mikään Teräsmies.Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Kyllä sitä tasa-arvoa tarvitaan! Ei näin, jos adminit saavat ahmia "hyvät" hahmot itselleen ja tekee niistä vaikkapa Teräsmiehiä. Ei olisi suinkaan reilu maailma sitten roolipeliä pelatessaan.
Joku päivä kyllä tuli naurattua siitä, että Integra oli kyllä yhdessä pelityksessä niin Teräsnainen, että kyllä sitten emme olisi nauranneet täydellä teholla. Varsinkin se kohta, joka varmaan menee pelaajan kurkusta itsessään vies kovat naurut naamalle.
"Eläköön Britannia!" onkin repliikki, joka hyvin korostaa hahmon uskollisuutta monarkialle, mutta myös tekee siitä uliluonnollisen hassun. On naurettavaa, että hölmöjään huutelevia hahmoja heitetään syrjään englanninkielisissö roolipeleissä, joissa ei ole lainkaan maukasta huumoria. Vitsijen poisto tekeekin sellaisista roolipeleistä tylsän. Integra onkin hyvä esimerkki tasapainotteisesta hahmosta, jolla on luonnetta ja huumoria kasassa samaan aikaan. Hän ei ole lainkaan kenenkään sekoituskaan vaan erillinen persoona, jona nykyään Herua tunnemme. (Anteeksi, jos loukkaannut Heru).
Hahmoilla on siis hyvä omistaa luonnetta, mutta valmiille hahmolle tarvitaan varsinkin hyvä pelaaja. Omien hahmojen luonti on helppoa, mutta vaikein puoli silti se, että hahmon luonnetta pyritään pitämään "tasapainoisena" ja vähemmän hölmönä. Tietenkin kukaa ei pidä hahmosta, joka tulee ja sanoo: "Moi! Haluutsä olla mun kaveri? Olet ihana." Joo kukaan ei sellaista halua...
Jussi- Vierailija
Jo heti minusta esimerkki?
Tietenkin. Jos tuntee hahmon kasvoista ja sydämestään, pystyy erittäin hyvin "ohjaamaan" sitä mielensä mukaan. Gary/Mary jutuista, olen kyllä sinun kanssasi samaa mieltä Ryuu. Ne tarvitsevat paljon rajoituksia ja hermotukkeja.
Tietenkin. Jos tuntee hahmon kasvoista ja sydämestään, pystyy erittäin hyvin "ohjaamaan" sitä mielensä mukaan. Gary/Mary jutuista, olen kyllä sinun kanssasi samaa mieltä Ryuu. Ne tarvitsevat paljon rajoituksia ja hermotukkeja.
Heru- Vierailija
Suuret rajoitteet vievät oikeastaan roolipelaajilta kiinnostuksen ja hahmot ovat usein liian tylsiä ja "Ai jaa. Sellaista"- tyyppisiä. Mutta jos oikeasti haluaa säilyttää rajoitteet, eikös pitänyt antaa edes mahdollisuuksia pelaajille saavuttamaan päämääränsä? Voidaan kyllä myöntää, että ulkomaailmassa (kaukana Suomesta) on liian tiukat otteet ja pelaajat toimivat lähinnä orjina, heidän on vaikea myöntää mielipiteensä perille ennen bännivasaran iskua. Sananvapautta ei vain ole kuin rajoitettuna.
Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä".
Simo- Vierailija
Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä".Alucard kirjoitti:
Heru- Vierailija
Kovia sanoja meidän johtajalta.Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä".Alucard kirjoitti:
Onpa sinulla iso suu! *tökkii Herua kepillä* Hän kyllä osaa puhua...
Simo- Vierailija
Kyllä. Minulla on iso suu. Repikää te siitä. xDAlucard kirjoitti:Kovia sanoja meidän johtajalta.Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä".Alucard kirjoitti:
Onpa sinulla iso suu! *tökkii Herua kepillä* Hän kyllä osaa puhua...
Venäläisissä roolipeleissä olen juuri huomannut, että säännöt ovat niukemmat ja sarjaa fanittaville roolipelaajille annetaan hyvin ripeästi mahdollisuus käyttää luovuuttaan, kunhan hahmosta ei tulisi yhtä mahtavaa kuin Alucard. Rajoitteeksi toimii vain se, että kukaan ei olisi kyseistä hemmoa vahvempi, mutta taistelut useinkin kääntyvätkin niihin yllättäviin seikkoihin.
Joskus olen tutkaillut vanhaa venäläistä Hellsing Universen roolipeliä ja nauroin vatsa kippurassa, kun Integralla oli 4 pelaajaa ja kaiken lisäksi se joutui aina jonnekin pahaan paikkaan. Pelikin ehti kaatua, kun juuri huomasin hänen lymyilevän erään mafian kartanossa frakki päällään. Luovuus on kyllä venäläisillä selvästi esillä yhtä paljon kuin meillä suomalaisilla, paitsi, että Suomessa meillä on yleensä juuri niitä lärräreitä roolipelejä, joissa ei edes bännejä tunneta ja foorumit ovat täynnä tuplaposteja. Venäläisillä pääasiassa oikeastaan menee hyvin. Ajattelin just kokeilla yhtä Hellsing-roolipeliä, jotta oppisin kyseistä kieltä kirjoittamaan yhtä puhtaaksi kuin puhun. (Joo joo. Tiedätte kyllä. Osaan puhua venäjää.)
Heru- Vierailija
Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Kyllä. Minulla on iso suu. Repikää te siitä. xDAlucard kirjoitti:Kovia sanoja meidän johtajalta. :shock:Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Teräshermoisuus ainakin näillä seuduilla ei ole niin sanottua "kilteyttä". 8)Alucard kirjoitti:
Onneksi sentään Suomessa ei ole tätä sotkua. Täällä ollaan liian "kilttejä". :roll:
Onpa sinulla iso suu! *tökkii Herua kepillä* :P Hän kyllä osaa puhua...
Teillä on kivat keskustelut ~ *virn*
Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Joskus olen tutkaillut vanhaa venäläistä Hellsing Universen roolipeliä ja nauroin vatsa kippurassa, kun Integralla oli 4 pelaajaa ja kaiken lisäksi se joutui aina jonnekin pahaan paikkaan.
.. Enkä yhtään revennyt~ >ww< Vaikken ole itse tällaisiin tapauksiin löydä ihan heti (juu-u, en seuraa ulkomaalaisia roolipelejä) niin uskon, että tuo Integralla neljä pelaajaa- tekniikka on.. Mielenkiintoista luettavaa 8''D
Ereth Gus- Vamppi, vomppi ja siivousmoppi~
- Viestien lukumäärä : 334
Ikä : 29
Tietoja minusta
Varoituspalkki:
(0/5)
Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Kivoja nämä venäläiset ovat.
Heru- Vierailija
Kivat sinulle, kun nyt voit olla periaatteessa melkein kaikissa roolipeleissä mukana? Miten tämä jenkkiläinen rope sitten? Annettiinko sinulle bännit siellä vai?Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Kivoja nämä venäläiset ovat.
Jussi- Vierailija
Kyllä minulle ne bännit heitti. Nyt kun olen hetken katsellut paikkoja siellä, niin adminit ja modeaattorit vaihdettiin siellä ja siellä oleva vampyyri-Tegra muuttuikin takaisin ihmiseksi (Mitä hemoa? Suuttuiko se minulle siitä, että en tätä hahmosta suvainnut, vai?). Taisin lähdettyäni sieltä aiheuttaa hässinkiä, johon väliin jäikin saksalainen ystäväni.Ryuu Nagasaki kirjoitti:Kivat sinulle, kun nyt voit olla periaatteessa melkein kaikissa roolipeleissä mukana? Miten tämä jenkkiläinen rope sitten? Annettiinko sinulle bännit siellä vai?Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Kivoja nämä venäläiset ovat.
Ajattelin ehkä uudestaan kokeilla menemään sinne, mutta vain toisella hahmolla, koska kuitenkin Masse poistettiin sieltä ja niin edelleen. Teenkin hahmon englanninkielisen roolipelin sääntöjen mukaan. Nyt kun siellä ei enää olla niin yybereitä. Sen vielä katsoakin... Varmaan saksalainen ystävänikin olisi iloinen siitä, että olen jälleen kuvioissa...
Vieraili- Vierailija
Toivottavasti he oppivat sen, että olet tosikko.Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Kyllä minulle ne bännit heitti. Nyt kun olen hetken katsellut paikkoja siellä, niin adminit ja modeaattorit vaihdettiin siellä ja siellä oleva vampyyri-Tegra muuttuikin takaisin ihmiseksi (Mitä hemoa? Suuttuiko se minulle siitä, että en tätä hahmosta suvainnut, vai?). Taisin lähdettyäni sieltä aiheuttaa hässinkiä, johon väliin jäikin saksalainen ystäväni.Ryuu Nagasaki kirjoitti:Kivat sinulle, kun nyt voit olla periaatteessa melkein kaikissa roolipeleissä mukana? Miten tämä jenkkiläinen rope sitten? Annettiinko sinulle bännit siellä vai?Integra F.W. Hellsing kirjoitti:Neljä pelaajaa oli juuri siksi, koska kaikki olivat joko lopettaneet pelityksen kesken tai on olleet epäaktiivisia. Nyt en kyllä ihmettele, että peli heillä päättyy siihen, että Teggy jäi erään paikallisen mafian vangiksi. Kivoja nämä venäläiset ovat.
Ajattelin ehkä uudestaan kokeilla menemään sinne, mutta vain toisella hahmolla, koska kuitenkin Masse poistettiin sieltä ja niin edelleen. Teenkin hahmon englanninkielisen roolipelin sääntöjen mukaan. Nyt kun siellä ei enää olla niin yybereitä. Sen vielä katsoakin... Varmaan saksalainen ystävänikin olisi iloinen siitä, että olen jälleen kuvioissa...
Simo- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa